از برپایی جشن ازدواج آسان تا توزیع گوشت قربانی در نیمه شعبان 

از برپایی جشن ازدواج آسان تا توزیع گوشت قربانی در نیمه شعبان 

تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: هم زمان با نیمه شعبان به همت بچه های مسجدی گروه جهادی این کانون فرهنگی هنری و بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان رودبار جنوب جشن ازدواج آسان ۲۰ زوج برگزار شد.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به ویژه برنامه های کانون شهید باکری در بزرگداشت نیمه شعبان، گفت: به همت بچه های مسجدی گروه جهادی این کانون فرهنگی هنری و بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان رودبار جنوب جشن ازدواج آسان ۲۰ زوج برگزار شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب در تشریح این خبر، افزود: در این مراسم از سوی گروه جهادی شهید باکری به ۱۱ زوج جهیزیه کامل اعطا شده و از سوی بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان نیز به ۹ زوج جهیزیه کامل اهدا شد.


وی با اشاره به این که جشن ازدواج آسان با سخنرانی حجت الاسلام دهنوی از سخنرانان مطرح کشوری برگزار شد، بیان کرد: علاوه بر این نیز به همت کانون فرهنگی هنری شهید باکری طی روزهای آتی هر ۲۰ زوج برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به مشهد مقدس مشرف می شوند.


حجت الاسلام خاوری ابراز کرد: این جشن با هدف گسترش فرهنگ ازدواج آسان و تسهیل در امر ازدواج زوج های بی بضاعت اجرا شد تا این زوج ها در این عید فرخنده زندگی مشترک خود را آغاز کنند.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب اضافه کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های بزرگداشت نیمه شعبان، برپایی جشن در پنج شهر بود که در همین راستا بچه های گروه جهادی شهید باکری در قلب کاروان شادی منتظران ظهور به این روستاها رفته و برنامه های شاد و متنوعی اجرا کردند.


وی اظهار کرد: همچنین ایستگاه های صلواتی راه اندازی شده و در این ایستگاه ها بسته های تبرکی همراه با کارت تبریک ولادت امام زمان (عج) توزیع شده و پشت نویسی ماشین با محتوای نیمه شعبان و ولادت این امام همام انجام شد.


حجت الاسلام خاوری اضافه کرد: فضاسازی و چراغانی مسجد و نورافشانی در شب میلاد با سعادت امام عصر (عج) یکی دیگر از ویژه برنامه های بزرگداشت نیمه شعبان بود که به کمک اعضای کانون شهید باکری اجرا شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب عنوان کرد: علاوه بر این نیز طرح اطعام مهدوی در ۲۰ روستا از شهرستان های رودبار جنوب، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، کهنوج و عنبرآباد اجرا شد.


وی بیان کرد: در همین راستا با حمایت گروه جهادی کانون شهید باکری مواد غذایی جهت طبخ غذا در اختیار گروه های جهادی این شهرستان قرار داده شد تا غذای نذری در بین خانوارهای نیازمند توزیع کنند.


حجت الاسلام خاوری افزود: بر همین اساس ۵ هزار پرس غذای نذری پخت شده و پس از بسته بندی در ظروف یکبار مصرف درب منازل نیازمندان تحویل شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب ابراز کرد: طرح توزیع گوشت قربانی از سایر برنامه های این کانون فرهنگی بود که به همین منظور پنج راس گوسفند قربانی شد و گوشت های قربانی در ۵۵ بسته یک کیلو نیمی بسته بندی شده و با حفظ کرامت انسانی نیازمندان در بین آنها توزیع شد.


وی در خاتمه تاکید کرد: هدف از اجرای این ویژه برنامه ها، این بود که بچه های مسجدی گروه جهادی کانون شهید باکری تصمیم گرفتند تا شادی ولادت با سعادت امام زمان (عج) را با محرومین و نیازمندان تقسیم کرده و در ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار گام بردارند.

پایان پیام/ 586